Alle mentoren die aangesloten zijn bij Stichting Mentorschap kunnen onderstaande trainingen kosteloos volgen. Wij hebben mentor trainingen en themabijeenkomsten. Nog wat informatie algemeen en eventueel. Bijvoorbeeld over de regio en de plaatsen waar deze trainingen gevolgd kunnen worden.

Kenniscarrousel regio Utrecht

We bieden op deze middag diverse workshops aan. Je krijgt het programma ongeveer een maand te voren van je coordinator en vanaf dat moment is ook aanmelden mogelijk. De kenniscarrousel is vooral bedoeld voor mentoren van Stichting Mentorschap in de regio Utrecht, maar ook mentoren uit andere regio's zijn welkom. Meer informatie kun je bij je coördinator krijgen.

Utrecht, vrijdag 2 november 2018, 13:00

Kenniscarrousel Gooi/ Flevoland

We bieden op deze middag diverse workshops aan. Je krijgt het programma ongeveer een maand te voren van je coordinator en vanaf dat moment is ook aanmelden mogelijk. De kenniscarrousel is vooral bedoeld voor mentoren van Stichting Mentorschap in de regio Gooi/ Flevoland, maar ook mentoren uit andere regio's zijn welkom. Meer informatie kun je bij je coördinator krijgen.

Baarn, zaterdag 13 oktober 2018, 11:00

Kenniscarrousel regio Zuid-Holland Zuid

We bieden op deze middag diverse workshops aan. Je krijgt het programma ongeveer een maand te voren van je coordinator en vanaf dat moment is ook aanmelden mogelijk. De kenniscarrousel is vooral bedoeld voor mentoren van Stichting Mentorschap in de regio Zuid-Holland Zuid, maar ook mentoren uit andere regio's zijn welkom. Meer informatie kun je bij je coördinator krijgen.

Sliedrecht, woensdag 31 oktober 2018, 13:00

Trainingen voor professionals. Nog wat informatie algemeen en eventueel. Bijvoorbeeld over de regio en de plaatsen waar deze trainingen gevolgd kunnen worden.

De kosten voor de basiscursus mentorschap bedragen 325 euro ex. BTW. Koffie/ thee, lunch en (digitale) reader zijn bij deze prijs inbegrepen.

Baarn, vrijdag 22 juni 2018, 10:00

Baarn, vrijdag 14 september 2018, 10:00

Baarn, vrijdag 23 november 2018, 10:00

Het mentorschap voor personen met een lichte verstandelijke beperking

In deze training krijg je handvatten voor de omgang met je licht verstandelijk beperkte cliënt. We vertalen theoretische kennis over het sociaal emotioneel functioneren en de verbale en handelingsgerichte vaardigheden van mensen met een lichte verstandelijke beperking naar de praktijk van de wettelijk vertegenwoordiger. De BPBI heeft 3 PE-punten toegekend voor deze training.

De kosten van deze training bedragen 175,- ex. BTW

Dementie, ziekte en zorg

Theoretische kennis over dementie vertalen we naar de praktijk van de mentor, zodat je naar huis gaat met handvatten voor de omgang met en vertegenwoordiging van je client(en) met dementie. Theoretische kennis over de symptomen van dementie en, de gedrags- en pscychische problemen vertalen we naar de praktijk van de wettelijk vertegenwoordiger. De BPBI heeft 3 PE-punten toegekend voor deze training.

De kosten van deze cursus bedragen 175,- ex. BTW

Baarn, donderdag 21 juni 2018, 13:00

Ethiek en morele dilemma's in het mentorschap

Als mentor loop je  tegen allerlei vragen aan: praktische, juridische maar ook morele. Hoe herken je morele dilemma’s en wat moet je ermee? En hoe te denken over je rol als mentor?  Daarover gaat deze training. Omdat ethiek pas gaat leven als je het koppelt aan ervaringen, werken we aan de hand van concrete praktijkervaringen van deelnemers. Die bespreken we aan de hand van specifieke reflectiemethodes. De BPBI heeft 3 PE-punten toegekend voor deze training.

De kosten voor deze training bedragen 175,- ex. BTW